tisdag 26 maj 2015

Höftledsoperation

Som jag tidigare berättat för er har jag höftledsartros. Har gått med kryckor sedan 19 maj förra året.

Fick ont i ljumsken i november 2013, gick till sjukgymnast men det blev inte någon skillnad. Det var inget fel på sjukgymnasten utan det berodde säkert på mina skakningar av Parkinson. Den 19 maj förra året blev det så besvärligt att jag inte kunde gå utan kryckor. Men skam den som ger sig, jag var både till Svalbard och Grövelsjön tack vare fantastiska vänner. Jag hade lite problem i början när jag gick men när jag väl blivit uppvärmd gick det hyfsat. 

Var till ortopeden i höstas men han ville inte operera på grund av mina skakningar. Nu har jag ju fått hjälp med skakningarna tack vare DBS-operationen som jag skrivit om. Så på torsdag ska min höftled opereras. Hurra, hurra, hurra. Håll nu tummarna för att allt går bra, tack!

Tänk om jag kan släppa kryckorna och gå för egen maskin i sommar. Det skulle kännas helt fantastiskt. Jag kanske blir så bra att jag kan börja röja väg bland dammtussarna på hyllorna hemma. Kan inte påstå att jag har saknat städningen men det skulle vara skönt att få lite fräschare.

Jag kommer inte att skriva på min blogg på några dagar men då förstår ni varför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar