tisdag 5 maj 2015

Söndagsläsning

På söndagar tänker jag skriva om böcker och filmer. Visst är det härligt med en bra bok? Just nu läser jag Håkan Nessers De ensamma. Den är så bra, tur att den är tjock för jag vill inte att den ska ta slut. 

Många lyssnar på böcker när de kör bil och säger att de kör mycket lugnare då, det kanske är ett bra tips för de som är lite hetsiga i trafiken.

Våra bibliotek är en guldgruva, tänk att vi kan låna så mycket bra böcker och det kostar ingenting. De äldsta biblioteken i Sverige är från 1800.

Numera kan man även låna e-böcker på 


https://sormland.elib.se/

för oss i Södermanland. Kolla med ditt bibliotek där du bor. Logga in med ditt lånekort från biblioteket och en hel värld ligger framför dig.

Jag har alltid älskat böcker. När jag var i 10-årsåldern köpte jag Wahlströms ungdomsböcker i bokhandeln och sedan sträckläste jag. Fem-böckerna av Enid Byton var också så spännande att jag bara slukade dem. Som vuxen har jag önskat mig ett särskilt rum fullt med böcker och en skön fåtölj att sitta i men ännu har det inte blivit så. 

Kommer ni ihåg bokrean förr? När man gick till bokhandeln mitt i natten och stod i kö för att inte missa det bästa.

Har ni några bra boktips, skriv och berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar