fredag 22 maj 2015

En kväll i Funäsdalen

För länge sedan, jag menar riktigt länge sedan, typ mitten av 1970-talet.
Ja alla fall så jobbade jag i närheten av Funäsdalen på ett värdshus. 

En kväll åkte jag och några jobbarkompisar till ett dansställe i Funäsdalen. Det blev haj life som man säger, vi var till och med uppe på scenen och spelade och sjöng med orkestern. Ja, vi hade väldigt roligt och somliga tyckte nog att vi hade för roligt. 
 
Så blev det dags att åka hem. Vi packade in oss i min Volvo Amazon. Jag körde men vi hade bara kommit ett par kilometer på den lilla, ödelagda vägen när en bil dök upp bakom oss. Det brukade aldrig komma någon på den vägen men nu gjorde det. Det visade sig vara polisen som ville kolla hur det stod till med nykterheten hos chauffören. Som ni förstår var jag spiknykter och polismannen kände sig nog lite dum. 

Man kan ha väldigt kul i rätt sällskap utan sprit men förmodligen var det någon på dansställe som inte trodde det utan ringde efter polisen och bad dem att kolla mig. Efter det skrattade vi ännu mer.


Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Härlig reklamfilm för Amazon...nu ser man inte längre många Amazon på vägarna tyvärr

    SvaraRadera
  2. Visst blir man nostalgisk. På den tiden hade bilarna en personlighet över sig.

    SvaraRadera