fredag 15 maj 2015

Snöstorm förra vintern

En märklig sak hände när jag gick hem från jobbet en dag förra vintern.
Det snöade och blåste. En tjej kom emot mig och bara stirrade på mig som hon sett ett spöke. Jag trodde först det var någon jag kände men det var det inte. Så sa hon att jag såg precis ut som hennes mamma. Jag frågade om hennes mamma bodde i stan. Nej, sa hon, hon bor långt åt helskotta. Skulle vara kul att se hennes mamma. Kanske en dubbelgångare.


Snöötorm ute. Jag var välklädd med täckkjol där jag snubblade fram i snön. Plötsligt snubblade jag till och nästan for på näsa. Hoppsan, kjolen, ja dvs täckkjolen hade ramlat ner till fötterna. Jag tittade mig snabbt runt och försökte få upp kjolen men dragkedjan i sidan hade gått upp eller ner hur man nu ser det. Det tog en stund innan jag pillat upp kedjan och kjolen satt på plats igen innan jag strävade vidare i snön.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar