fredag 24 april 2015

Vardagslyx som ställer till problem

Att krypa ner i varmt skumbad i badkaret med ett glas vin, lite soft musik och några tända ljus runt om känns lyxigt. 

Som ni vet har hår en förmåga att täppa igen avloppet, sånt händer även mig. Så efter några sköna skumbad när jag drar ur pluggen rinner vattnat ut på golvet istället för ner i golvbrunnen. Ok, dags att göra rent, tar tag i det en lördag när jag känner för en utmaning.

Bort med fronten på badkaret, fram med dammsugaren. Det är ju märkligt att det kan bli så mycket gegga. Försöker få in munstycket till dammsugaren så långt det är möjligt utan att det fastnar. Plötsligt stannar dammsugaren. Jag kollar kontakten, filtret och byter påse men nej den vill inte starta. Spolar rent under badkaret och torkar silen. Får tillbaka fronten efter lite krångel och så testar jag dammsugaren igen. Jo, den startar men låter som ett reaplan och suger just inte alls.

Inser att jag inte kan fixa det själv så jag åker till firman som sålt dammsugaren, de tar tryckluft och blåser rent i slangen och sen fungerar den igen. Tack för det. Jag säger bara det låt inte smutsen vara kvar för länge under badkaret. Det kan bli problem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar