fredag 10 april 2015

Jobbet – jobbarkompisar

Idag var jag och hälsade på på jobbet. Jag har varit sjukskriven några månader, visst har jag varit i kontakt med mina jobbarkompisar. En del har varit här och hälsat på och vi har mailat och skickat sms. De har bjudit in mig till olika evenemang men oftast har jag haft så ont att jag fått avstå.
Idag blev det så äntligen dags att hälsa på.

Jag har helt underbara jobbarkompisar, de kramade om mig och sa att de saknade mig. Det kändes så bra och jag hoppas snart kunna börja jobba igen. Tack mina kära jobbarkompisar för att ni finns och har stöttat mig så mycket.

Det är konstigt med jobb, när man inte har något önskar man för allt i världen att man ska få tag i något och när man har ett jobb gnäller man över hur mycket man har att göra och varje måndagmorgon är en plåga samtidigt som fredagar är uppsluppna och förväntansfulla inför helgen, för att inte tala om den efterlängtade semestern. Visst finns det ensamma som inte har något att se fram emot när det gäller helgen eller semestern och hellre är på jobbet. Mer om ensamma en annan gång.
Trevlig helg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar