fredag 17 april 2015

Klädbytardagen

I morgon lördag 18 april anordnar Naturskyddsföreningen klädbytardagen.

Kanonbra, tänk vad mycket kläder vi köper och så hänger de bara där i garderoben. Varför använder man dem inte kan man undra? Ja, förmodligen kändes det väldigt rätt när man köpte dem. 


Själv har jag funderat på dessa provhytter. Vet inte hur många gånger jag har stått i det hemska blåa ljuset och bara konstaterat, nej, nej, nej. Så har jag gått hem utan plagget. Ja, det blir absolut billigare och bättre för miljön men hur kul känner jag mig.

I morgon har vi alla fall chansen att lämna in fem fräscha, rena plagg och få fem andra helt gratis, bra va. 

Gör ett slag för din plånbok och miljön!

http://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/sveriges-storsta-kladbytardag-18-april-2015




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar