lördag 18 april 2015

Telefonkiosker

Telefonkioskerna ska plockas bort, de enda som blir kvar är de gamla fina rikstelefonhytterna, utan telefon dock. De första telefonkioskerna sattes upp i Sverige i början av 1900-talet.

Det känns som det var väldigt länge sedan jag använde en telefonkiosk. För ett tag sedan hittade jag några telefonkort som jag slängde. Såg just på Tradera att det finns de som samlar på dem, kanske skulle ha sparat....


Tänk om 100 år är det väl ingen som förstår hur de användes. Jag kommer ihåg att man ofta blev frustrerad för att de inte fungerade eller så var telefonkatalogen sönderriven.

Vill du köpa en telefonkiosk att ha i trädgården eller kanske på jobbet hör med Telia.

Föe dig som vill veta mer.
http://www.tekniskamuseet.se/1/1759.html

 
Jag behöver ingen telefon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar