torsdag 9 april 2015

DBS

#DBS eller Deep Brain Stimulation är en operationsmetod för oss med #Parkinson som skakar mycket och där mediciner inte hjälper. I mars i år fick jag en sådan operation och då rakade man hela huvudet på mig. Jag har nog inte varit så korthårig sedan jag låg i mammas mage. Operationen är som ett trolleri, jag har skakat i min vänstersida i flera år och helt plötsligt är skakningarna borta, fantastiskt vad neurokirurgerna kan göra. De har satt in elektroder i min hjärna som stimuleras med ström från en nervstimulator som jag har inopererad vid nyckelbenet. Jag har fått ett nytt liv tack vare detta, helt otroligt. Kan jag bara få bukt med min höftledsartros också så är livet på topp igen.
Men huva så jag ser ut, vart kommer allt det gråa från?





http://www.medtronic.com/SE/physician/neurologi/n_activa.html 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar