lördag 11 april 2015

Let's dance och andra TV-program

Såg ni Let's dance igår? Jag har tittat ett par gånger när andra har velat se det och så såg jag igår på vem som röstades ut. Men hallå, vem är det som röstar? Jag har trott att man skulle rösta på vilka som är bäst på att dansa men så är det tydligen inte. Ingemar Stenmark var en stor stjärna på sin tid. Vissa av er kanske kommer håg att allt stod stilla när han han körde slalom eller storslalom. I skolan satte vi på TV:n och så tyst har det aldrig vart i klassen som när han körde. Men dansa kan han inte.
Hur kan han vara kvar till semifinal när Alex åker ut? Har ni sett Alex dansa? De som röstat på Ingemar tror tydligen att de röstat på hur han åkte skidor förr, för det var han en fena på.


Hörde om ett nytt program som ska komma där man filmar folk som sitter i soffan och tittar på TV. Deras reaktioner på programmen de ser kan vara roliga tror man. Ni skulle ha sett mig igår när Alex åkte ut och Ingemar blev kvar.

Personligen tycker jag SVT har de bästa programmen. Visst kan det vara bekvämt med kisspaus eller fikapaus när reklamen visas men vore jag filmmakare och mitt i min film som visas kommer nyheterna, då skulle jag bli rätt arg. Om folk reagerar som jag men det gör ju inte alla så skulle jag tappa intresset för filmen.


Förmodligen är det billigare att göra reality-TV och dokusåpor eftersom det görs på löpande band. Hemma hos-reportage och talkshows som kan var mer eller mindre intressanta beroende på vem de intervjuar. Bonde söker fru – lite småtrevligt och kärlek kan man aldrig få för mycket av. Så är det ju en väldans massa Gör-det-själ-program som Äntligen hemma. Man kan undra hur många som har misslyckats och så ser det ju tämligen enkelt ut när det görs i programmet men man bör nog vara lite händig för att klara det.
Kniven mot strupen där restauranger hoppas få bra hjälp att få bättre lönsamhet. Är det någon som efter ett år finns kvar och har lyckats undrar man?
Games of crowns där de tävlar mot varandra i skönhet, hemskt, sådant borde inte få visas. Har vi inte nog med problem i det här landet med underbara tonårstjejer som mår skit av de känner sig pressade av alla krav Ja, naturligtvis mår även killar dåligt men många tjejer har det väldigt jobbigt. Så ni som är föräldrar ha koll på vad era barn tittar på och förklara för dem vad som är viktigt här i livet och stärk deras självkänsla.


Kriminalserier finns det massor av, Fortitude tycker jag är riktigt bra. Den norska serien Ögonvittnet var kanon.
Så är det en massa tävlingar med tex matlagning– Halvåtta hos mig, Smartare än en femteklassare och Vem vet mest – passa på att lära er. 


Glöm inte Kunskapskanalen, UR och naturprogrammen som är mycket sevärda. Bra program är också Ginas show, vilken härlig tjej.


Nyheterna är inte roliga med allt elände i världen. Fram för mer roliga nyheter och ni mediafolk snöa inte in så när det händer stora saker i världen. Det finns alltid annat intressant också vi blir så lätt påverkade av er.

Tack för internet och play-funktionen då kan jag välja när det passar mig att se programmen.


Ha en bra TV-helg eller ut i naturen och upplev er egen reality.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar