fredag 24 april 2015

Grattis Växjö och Lakers till SM-guld!

Jag erkänner, jag är totalt kass på hockey, kan varken spela eller vet något om lagen.

Men det finns tillfällen då även jag hoppar upp och ner i soffan och skriker. Ja, som många andra när det går bra för Sverige i någon sport, det kan vara hockey-VM, fotbolls-EM eller OS så lever vi upp och är engagerade. Men går det dåligt och vi inte lyckas komma till final eller i närheten då lägger vi oss ner och slickar såren till nästa gång.

Kommer ihåg när jag var liten, ja, det är några år sedan och TV-utbudet var inte så stort, då var min mamma och jag helt exalterade när Sverige spelade hockey-VM. En del av er minns säkert Tumba, Börje Salming, Leif "Honken" Holmqvist och Uffe Sterner mfl. För att inte tala om Lennart Hyland som refererade. Kolla på you-tube-videon här nedan.  Dålig kvalité men ser ni de har inte ens hjälm! Hockeyn har blivit mycket hårdare och tuffare, ibland undrar jag om det är hockey eller boxning.

Om en vecka är det dags, då börjar hockey-VM. Bara det känns helt fel, hockey-VM ska spelas på vintern. Ja, vi får skylla på NHL.

Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar