fredag 14 augusti 2015

Lägga sig

Hur gör ni när ni ska lägga er och sova för natten?

När mina barn bodde hemma skrattade de åt mig för jag kunde säga -Nu går jag och lägger mig.
Och vad hände? Jo, på vägen till sängen upptäckte jag en massa saker som behövde fixas, som smutstvätt som skulle till smutskorgen, post som inte blivit öppnad, att toarullen var slut, en katt som ville ha mat. Ja, det kunde bli en hel del innan jag landade i sängen, ofta efter min man och mina barn som då redan låg och sov.


Jag tror men vet inte att när männen ska lägga sig så gör de det, inte hittar en massa saker som behöver göras på vägen. Varför är det vi kvinnor som upptäcker dessa saker, varför kan vi inte blunda för det och gå till säng? Jag kan bli lite avundsjuk på de som bara kan bortse från smutstvätten, posten eller vad det nu är och bara lägga sig.

Har ni upplevt samma problem?

Ni som har barn vet att tiden springer iväg och man hinner inte allt man ska. En kväll hade jag bestämt mig för att ta ett härligt bad men klockan gick och gick. Plötsligt när jag höll på att tömma upp badvattnet upptäckte jag att klockan närmade sig midnatt men jag badade ändå och hade en härlig stund.

Minns också en gång i tiden när jag jobbade på resebyrå. Jag hade kommit i säng vid halv tolv när jag kom på att jag inte skrivit ut flygbiljetter till några resenärer och dagen efter skulle priset höjas automatiskt. Vad gör jag? Jo, eftersom jag hade den stora lyckan att bo på samma ort som jobbet var kastade jag mig till jobbet och skrev ut biljetterna innan tolvslaget. Mina kollegor skrattade gott åt det i flera år.

Jag har nästan aldrig haft svårt att somna men här kommer några tips om ni har det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar