måndag 7 september 2015

I'm back in business

Som jag tidigare skrivit om har jag både DBS-opererats och höftopererats i år. Det har varit en tuff tid men nu börjar livet återvända.

Förra veckan började jag arbetspröva som försäkringskassan kallar det. Det vill säga jag är fortfarande sjukskriven men är på jobbet två timmar per dag och jobbar lite för mig själv. Om man arbetstränar går man bredvid en annan arbetskamrat förklarade handläggaren på Försäkringskassan men jag arbetsprövar alltså och visst är det en prövning när man inte jobbat på hela året.

Första dagens två timmar gick mest åt att prata med kollegerna. Nytt rum har jag också fått tillsammans med två toppentjejer. Alla mina pinaler från mitt gamla rum har en snäll kollega packat ihop och flyttat åt mig. Tack för det, måste ha varit ett ”hästjobb”.

Dag 2 försökte jag starta datorn och komma ihåg hur datorprogrammen vi använder fungerar. Tänk att jag kan bli så trött av att bara jobba två timmar men DET SKA BLI BÄTTRE!!! Det är i alla fall jätteroligt att vara tillbaka på jobbet och jag känner mig verkligen välkommen tillbaka.

Vilken tur jag har som har ett jobb att återgå till och tack alla fantastiska arbetskamrater för att ni finns.

I söndags började jag träna på Actic igen efter åtta månader i dvala. Kroppen undrade nog vad som hände. Jag lade på lägsta vikten på maskinerna ändå var det jättetungt med vissa rörelser men DET SKA OCKSÅ BLI BÄTTRE!!! 
 
Livet har börjat på nytt och det kan bara bli bättre, tjoohoo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar