lördag 7 november 2015

Morgonsoffan

I går morse var jag på Morgonsoffan. Vet ni inte vad Morgonsoffan är?
Det är en inspirerande träff för företagare som vill nätverka.

Först fick jag fiska upp en lapp ur en korg till bordsplaceringen. Sedan minglade jag runt lite och pratade med redan bekanta.

Så började det bli dags att hämta en kopp kaffe och en macka och leta rätt på bordet. Det satt ingen vid bordet när jag kom, vad spännande, undrar vilka jag får sitta med, tänker jag. En tjej spelar gitarr och sjunger lugnt och behagligt, folk sitter och småpratar runt om.

Efter en stund dyker första gästen upp vid mitt bord, vi känner inte varandra men jobbar på samma företag. Så kommer en kollega och slår sig ner, stämningen stiger vid bordet. Jag får se en tjej jag känner igen men inte träffat på länge, hon och en tjej till styr stegen mot mitt bord. Vi hälsar och pratar lite kort. Det dyker upp en dam till vid bordet som jag hinner prata lite med innan presentationen av huvudpersonerna börjar.


Julia Rosqvist intervjuar dagens gäster. Först är det Emma Hansson från Regionförbundet Sörmland, bloggaren och fotografen Sofia Jansson, Mokkasin,
Peter Henriksson som är säkerhetschef i Katrineholms kommun och Ulf Skagerström från företaget Matsmart.

Julia blandar intervjuerna med att lotta ut små presenter, boktips och reklaminslag från andra företag. Tiden bara flyger iväg och efteråt fortsätter jag att mingla runt en stund innan det är dags att fortsätta med dagen vanliga bestyr. 

Morgonsoffan är ett bra koncept som jag rekommenderar er att besöka om det finns i närheten av er.

Trevlig helg!

 
Nätverka med framgång i Morgonsoffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar